Input blokke

Med input blokke kan du aktivere kode når du ryster eller trykker på en knap på din microbit.

play_pattern_timed
noder = [:E3, :C3, :E3, :E3, :D3, :C3, :E3]
play_pattern_timed noder, 0.25
Sonic Pi Editor

For at komme i gang med Sonic Pi skal man bare skrive kode i dette felt
Tekst redigeringsvindue
Prøv at skrive

play 60

Derefter tryk på Start knappen
Start knap

Hvis du vil stoppe dit program kan du trykke på Stop knappen
Stop knap

Variable blokke

Variabler er beholdere af data. Altså tal eller tekst.

Cutoff
play :B4, cutoff: 80
Grundlæggende Elementer

De grundlæggende elementer er blokke der starter dit program eller viser tekst eller tal.

Pick
loop do
  play [:C4, :A4, :G4, :E4].pick
  sleep 0.5
end
Ruby Arrays
noder = [:c3, :d3, :e3, :f3]
noder.each do |node|
  play node
  sleep 0.5
end
play noder[0]
sleep 0.5
play noder[1]
Bevægelses sensor
Tyngdekraft
Amplitude
play :B4, amp: 3
Tegn en forhindring

En flappybird forhindring

Løkke blokke

Løkker er et stykke kode der gentager noget andet kode. Det kan gentages få gange eller igen og igen for evigt.

Tab ved at ramme forhindring

Tab ved at røre kodesekvens

Logik blokke

Logik blokke bruges til at køre kode afhængigt om noget er sandt eller falsk

HTML: Style
Flyt forhindring

Færdig kode

Vred På Ryst
from microbit import *

while True:
    gesture = accelerometer.current_gesture()

    if gesture == "shake":
        display.show(Image.ANGRY)
Bevægelse med microbit
Skade
Flappybird Tyngdekraft og Hop

Alt vores kode

Shuffle
[:C4, :E4, :G4, :F4].shuffle.each do |node|
  play node
end
Skalaer
play_pattern_timed scale(:C3, :major), 0.25
Tegn en Flappybird

Færdig flappybird

Bevægelse med tastatur
Ruby Variabler
tromme = :drum_kick_heavy
sample tromme

bas = :C1
play bas